|
Post by Knight of Camelot on Mar 2, 2011 9:01:34 GMT -5
((Arkivar))
Den yngre mand ser bestyrtet på ham og slår hurtigt korsets tegn. "Han ligger ude på kirkegården, sire." Han slår korsets tegn igen. "Herren har befriet ham for pestens lidelser."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 2, 2011 9:52:43 GMT -5
((Theodore))
Et øjeblik glider der en træt, opgivende skygge over kaptajnens ansigt. Endnu et offer for den forbandede syge. "Fred være med ham," konstaterer han halvt opgivende, men man kan dog høre at utålmodigheden er ved at slippe ham igen. Han sukker umærkeligt og lægger sin arm til at læne mod reolens kant. "Dog er det stadig vigtigt at jeg får de tegninger. Hvem vil ellers kunne hjælpe mig?"
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 2, 2011 10:06:37 GMT -5
((Arkivar))
"Jeg... Jeg er bange for, at jeg er den eneste," siger den unge mand og ser nervøst på kaptajnen igen. "Der er ikke andre."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 2, 2011 10:49:47 GMT -5
((Theodore))
"Hm." Det lyder ikke helt til at kaptajnen er tilfreds med det svar. Han retter sig op igen og skubber sig fri af reolen. "I så fald må I gøre Jeres arbejde så godt som I kan. Andet kan jeg ikke kræve." Han ser den unge novice an et øjeblik og minder sig selv om ikke at blive for kommanderende i tonen. Det er jo kun en munk. "Jeg fik vist ikke fat i Jeres navn, broder?" tilføjer han derpå spørgende.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 2, 2011 12:57:49 GMT -5
((Arkivar))
Den unge mand løsriver sit blik fra de lofthøje reoler og ser på Theodore. "Broder Tano." Han nikker til den anden mand. "Jeg var den gamle Arkivars novice. Fred være med ham."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 2, 2011 13:38:02 GMT -5
((Theodore))
Theodore hæver øjenbrynene til den yngre mand og nikker. "Jeg forstår." Herefter lader han sit brunøjede blik glide rundt på reolerne omkring, før de vender tilbage til den unge munk. Theodore ser for det meste på de folk han taler med, hvis han står ansigt til ansigt. "Så hvor ville Jeres tidligere lærermester højst sandsynligt gøre af sådanne tegninger?" fortsætter han dog kort efter, og håber på den måde at kunne lede den unge mands hukommelse i den rigtige retning. Han er forhåbentligt ikke helt idiot.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 2, 2011 14:48:34 GMT -5
((Tano))
Broder Tano ser sig omkring med et noget fortabt udtryk klistret på sit unge ansigt. "Det..." Han slår ud med armene. "Jeg kender ikke Arkiverne nær så godt som min læremester, fred være med ham. Men hvis jeg skulle gemme byggeplaner over en katedral, ville jeg lede på reolerne med kort."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 2, 2011 16:21:13 GMT -5
((Theodore))
Kaptajnen skænker blot den novicen et afventende blik, der taler for sig selv, og venter på at den unge mand ser efter på det omtalte sted.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 3, 2011 6:50:27 GMT -5
((Broder Tano))
Den unge munk ser Kaptajnens blik og bestemmer sig derefter for, at tavshed er guld, idet han skynder sig ned mellem reolerne.
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 3, 2011 7:18:02 GMT -5
((Theodore))
Kaptajnen bliver stående og ser efter den unge mand og venter til han kommer tilbage.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 3, 2011 7:26:49 GMT -5
((Tano))
Broder Tano vender tilbage lidt efter. "Jeg..." Han ser noget brødebetynget ud. "Jeg er bange for, at det kommer til at tage lidt tid, Kaptajn."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 3, 2011 11:31:10 GMT -5
((Theodore))
Theodore fortrækker ikke en mine i ansigtet, nikker blot. "Så længe vi finder det i sidste ende." Svarer han. Han må holde sig selv i kort snor for ikke at blive irriteret på den unge novice. Hans evindelige hakken og stammen får ham til at fremstå svag og kuet, og irriterer Theodore mere end det egentlige problem. Det er vel sådan det går mænd der gemmer sig i et arkiv og sidder med næsen i en bog fra morgen til aften. Deres rygrad svækkes, fordi de ikke styrkes i deres mandighed og kan ikke længere svare for sig. Nok er det en ære at vie sit liv til Gud, sådan som den unge mand har gjort det, men tanken strejfer Theodore alligevel. Dybest set forstår han ikke hvorfor en knægt som ham vælger livet som munk. "Om vi så må endevende hele arkivet. I ved vel, hvordan sådan en tegning ser ud?" Tilføjer han. Heldigvis formår kaptajnen stadig at holde sin fremtoning rolig trods irritationen.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 3, 2011 11:59:51 GMT -5
((Tano))
Tano nikker. "Jeg er vis på, at det er en rulle, sire," svarer han hurtigt. Lidt ved han da om arkivet.
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Mar 3, 2011 12:09:06 GMT -5
((Theodore))
"Meget vel." Theodore kaster et blik rundt i arkivet, men behøver ikke se særligt nøje efter for at opdage hvor mange ruller der befinder sig rundt omkring på hylderne. Han undertrykker en trang til at sige noget spydigt og ser tilbage til munken. "Har den andre kendetegn?"
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Mar 3, 2011 12:12:21 GMT -5
((Tano))
"Pavens segl, sire." Broder Tano ser sig lidt fortabt omkring i arkivet. "Men det har alle byggeplaner i klostret, sire." Den unge munk ser ikke alt for henrykt ud ved tanken om at skulle tilbringe hele dagen med at rode arkivet igennem.
|
|