|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 25, 2011 15:28:12 GMT -5
((Fortsæt efter "Er der en læge tilstede?" ))
Fra kapellet vandrer Theodore af klosterets gange, tilbage den vej han kom fra, men denne gang går han ikke ud. I stedet finder han en trappe, som han fortsætter op af, uden at vide hvor han ender. Han er ikke just kendt i disse bygninger, men håber han støder på nogen der kan lede ham på rette vej.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 25, 2011 15:43:58 GMT -5
En dør går op, og en yngre munkenovice kommer listende ud på gangen med en stak bøger på armen.
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 25, 2011 15:57:01 GMT -5
Theodore stopper op da han ser munken og løfter en hånd.
"Hellige broder! Må jeg tage et øjeblik af Deres tid?" Siger han og tager hånden ned igen.
"Jeg søger Fader Lionel."
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 26, 2011 1:01:21 GMT -5
"Fader Lionel." Den unge novice balancerer ubesværet bøgerne på sin arm og ser Theodore an, som om han lige skal være sikker på, at denne ikke er ude på at myrde Fader Lionel eller plyndre klostret. "Han er til bøn i kirken."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 26, 2011 15:29:47 GMT -5
Kaptajnen nikker som han bearbejder informationen og spørger så den hjælpsomme novice:
"Hvor længe?"
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 26, 2011 17:18:25 GMT -5
"Så længe som Gud behøver ham." Novicen ser måske en anelse forvirret på Theodore. Hvad laver han midt på klostergangen med et våben ved sin side?
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 27, 2011 7:13:57 GMT -5
Theodore sænker sit blik og bøjer hovedet for at vise ærbødighed overfor munken, da han pludselig bemærker dennes uforståenhed.
"Om forladelse, broder." Siger han. "Tilgiv mig min hensynsløse opførsel. Jeg, Kaptajn Theodore Northwood, er her i et ærrinde for Hans Majestæt kongen, angående den tragiske hændelse ved Katedralen tidligere i dag." Efter at have givet præsentationen ser Theodore munken an for en stund, afventende hvornår han bør uddybe forklaringen.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 27, 2011 12:24:03 GMT -5
Novicen hæver sine øjenbryn og slår korsets tegn for sig. Ja, den tragiske hændelse hørte han skam fra nogle brødre, som havde deltaget i kroningen. Et dårligt varsel... Han må huske kongen i sine bønner.
"Fader Lionel vil måske tage imod Dem, hvis blot De venter tålmodigt i hans kammer."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 27, 2011 15:04:58 GMT -5
Kaptajnen ser ud til at fundere over dette. Dette var ikke hvad han havde planlagt, men det er aldrig nogen god idé at fornærme kirkens mænd.
"Tak for Deres hjælpsomhed, broder. " Siger han til sidst og ser i retning ned af gangen bag munkenovicen. "Hvorledes finder jeg vej til den hellige faders kammer?"
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 27, 2011 15:50:26 GMT -5
"Det er i østfløjen." Novicen peger ned ad gangen bag Theodore. "De skal ud i gården igen og op på andensalen."
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 27, 2011 16:00:28 GMT -5
Theodore nikker igen til den hellige broder og takker hurtigt, før han vender sig om og bevæger i den anviste retning. Han stoler nogenlunde på sine egne evne til at navigere, når blot han har fået et par anvisninger, og derfor går han også forbi kapellet igen for at underrette lægen der om at der går lidt længere tid end forventet.
Kort tid herefter vil man kunne se kaptajnen vade hen over gården og ind i bygningen der ligger mod øst. Da han når andensalen ser han sig omkring efter noget, der ligner et værelse tilhørende en abbed på et kloster.
Da han finder døren løfter han hånden og banker tre slag, bare for at sikre sig at den hellige fader ikke skulle være vent tilbage fra bønnen noget tidligere.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 27, 2011 16:06:27 GMT -5
Der kommer intet svar fra døren. Den hellige fader er åbenbart ikke vendt tilbage fra bøn endnu.
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 27, 2011 16:13:16 GMT -5
Derfor åbner den unge kaptajn døren og træder indenfor med den forsigtighed og nysgerrighed, der ofte gør sig gældende, når man betræder steder man ikke før har været.
|
|
|
Post by Knight of Camelot on Jan 27, 2011 16:18:11 GMT -5
Abbedens kammer er sparsomt indrettet med en seng, en skrivepult, en dragkiste og en stol. Der er ikke engang en stol til gæster.
|
|
|
Post by Julie den Ærværdige on Jan 27, 2011 17:07:33 GMT -5
Siden der ikke er det, begynder Theodore at vandre roligt omkring i kammeret og studere hvad der nu måtte være at studere af interiør, mens han tålmodigt venter. Han ser også ud igennem vinduet og kan ikke lade være med at notere sig alle omgivelser, og om alt ser ud til at være i den skønneste orden.
|
|