|
Post by Kasper den Modige on Mar 8, 2011 15:05:46 GMT -5
((Paulina))
Paulina er slet ikke i tvivl om, at Cecilia og hende snakker forbi hinanden. Hun har dog ikke lyst til at påpege overfor Cecilia, hvad hun faktisk laver, i frygt for at støde sit nye bekendtskab.
"Jeg tror Herren valgte mig fra begyndelsen, men nej ellers ikke. Jeg blev sendt i kloster inden mine forældre døde. Jeg følte aldrig rigtigt, at jeg hørte til der. Men det ledte da til, at jeg fandt mit sande kald, så alt er vel godt."
|
|
|
Post by Anne den Forsigtige on Mar 9, 2011 17:53:09 GMT -5
((Cecilia))
Cecilia lytter nysgerrigt med da Paulina begynder at tale. Da Paulina så nævner at hun ikke følte sig hjemme i klostret, rynker den lyshårede kvinde sine blonde bryn og ser hen på Paulina. ,, Det er rigtigt, de boede der ikke.." Et eller andet sted finder Cecilia det meget besynderligt at Paulina tjener herren, men ikke bor i klostret som de andre nonner. ,, Men det er da godt at De så fandt deres sande kald!", påpeger Cecilia. ,, Det er vigtigt at udleve det man tror på."
|
|
|
Post by Kasper den Modige on Mar 12, 2011 3:45:44 GMT -5
((Paulina))
Paulina nikker bekræftende. Det er vigtigt for hende at have dette arbejde. Ikke kun fordi, at hun faktisk selv er ret glad for det, men også fordi hun kan tjene Herren i noget, som ikke mange andre vil gøre.
"Ja det er det bestemt. Det har krævet nogle ofre..." Paulina ser hurtigt ned på den yndige Rose, der frejdigt går ved sin mors side. "... men det er nu det værd."
|
|
|
Post by Anne den Forsigtige on Mar 14, 2011 8:48:36 GMT -5
((Cecilia))
Cecilia så hen på Rose da Paulina lod øjnene falde på hendes datter i sammenhæng med hendes ord. Hun forstod den indirekte betydning, og havde sympati for Paulina. Cecilia ville ikke være hel, uden sine børn! ,, Det er jeg glad for det er..", sagde hun med oprigtighed i tonelejet. Hun så hen på Paulina med et roligt blik, og et varmt smil over læberne, inden hun så ligeud for sig, og udbrød: ,, Hov, så er vi her vist... det gik hurtigere end jeg troede..", sådan gik det jo når kvinder snakkede løs om stort og småt. Rose så ud til at ville sætte af i et hurtigt sprint hen imod kroen da den kom til syne nogle huse henne, men holdt dog sin iver på et minimum, da hun jo skulle opføre sig eksemplarisk inde i byen! Hendes mor havde lært hende, at det var vigtigt at opføre sig pænt, da hun repræsenterede familien i hendes handlinger, så selvom den unge pige ikke var særlig gammel havde hun alligevel en pligtfølelse som en der havde set dobbelt så mange somre.
|
|
|
Post by Kasper den Modige on Mar 15, 2011 5:03:09 GMT -5
((Paulina))
"Ah ja minsandten så."
Det er snart længe siden Paulina har været på Marthas kro. Stedet har bestemt en vis charme, skønt det ikke er til at vide, hvor mange mennesker der vil være der netop i dag. Det meste af London er trods alt ved Sankt Paul's.
((Ny tråd?))
|
|
|
Post by Anne den Forsigtige on Mar 20, 2011 11:52:42 GMT -5
(( Jep ! Jeg laver ^^!))
|
|